סטודנטים מספרים על הלימודים בפקולטה

היי, אני ירדן, בת 20, סטודנטית בסוף שנה א' בתכנית גבישים של העתודה האקדמית.

במהלך הלימודים בתיכון הייתה לי התנסות מחקרית בתחום החומרים, ותמיד הייתה לי זיקה למחקר – לכן, כשנפתחה תכנית גבישים, ידעתי שאני רוצה ללמוד במסגרת הזו. התכנית מספקת לסטודנט לא רק הזדמנות מדהימה ללמוד בפקולטה, במימון שכ"ל מטעם צה"ל והבטחה למעונות בטכניון, אלא גם מסגרת חברתית מדהימה ומדור מיוחד בצבא המוקדש לעתודאי התכנית.

פרויקט הגמר המחקרי של הסטודנט בתכנית עתיד להתבצע בשילוב מלא של היחידה בה ישרת בצה"ל, להתמקד בנושאים עכשוויים ומשמעותיים למציאות בשטח ולעולם האקדמי כאחד, ולהמשיך ישירות לתזה ולתואר השני המתבצע גם הוא במסגרת 5 השנים בתכנית.

לאחר 5 שנים אלו מיועדים חברי התכנית להתגייס ליחידות שבשיתופן ביצעו את המחקר, כקצינים המובילים פרוייקטי מחקר ופיתוח. המסלול מאפשר לי בעצם, כבר בגיל 23-24, להיות בוגרת תואר שני, להתמקצע בתחום שמעניין אותי, ולשרת שירות משמעותי בתפקיד שאני באופן אישי יכולה לתרום בו את המירב.

 


היי, אני שני, בת 25, סטודנטית שנה שלישית במסלול חומרים.

לפני 4 שנים הגעתי ליום מתעניינים והחלטתי להצטרף לפקולטה. זו הייתה ההחלטה הכי טובה שיכולתי לקבל. תמיד הייתה לי זיקה ללהבין לעומק תופעות שעניינו אותי. אחרי שיטוט מהיר בסילבוס, הבנתי שתחום החומרים הכה רחב הוא מענה נכון. בדיעבד אני לומדת על דברים שקשורים לכל נושא בחיים, ועל דברים שבכלל לא ידעתי שמעניינים אותי. תוך כדי התואר בהנדסת חומרים רוכשים כלים מאוד משמעותיים להמשך מחקר או ליציאה לתעשייה.

בחרתי במסלול הרגיל שמתוכנן ל4 שנים. ידעתי שאוכל אחרי השנה הראשונה להחליט אם אני רוצה להוסיף בהמשך את המסלול הנוסף כתלות בעניין ועומס. עם הזמן לא הרגשתי צורך להעמיק בעוד נושא, אהבתי את הקורסים שמייחדים את המסלול שלנו, ולאחר בירור והתייעצות, גיליתי שתחום המשרות תוך כדי ולאחר התואר די רחב. אני מרוצה מאוד מהבחירה שלי, וכיום אני עובדת במשרת סטודנט כבר מאמצע השנה השלישית. הדרך לא תמיד פשוטה, ובהחלט מאתגרת, אבל תחושת הסיפוק והעניין גוברים על הכל.

במישור החברתי, במהלך הזמן שלי בפקולטה הרווחתי חברים לא רק לספסל הלימודים, הם נהיו המשפחה השנייה שלי והלמידה לצדם היא מהנה ותורמת, הכרתי מרצים וחוקרים שקולם עוד יהדהד בי בהמשך. אני נציגה של המסלול שלנו מחורף 2018, וממשיכה גם בחורף 20 הקרוב. הועד שלנו מורכב מאנשים איכותיים ומדהימים, ואני שמחה להיות חלק ממנו, לתרום ולהשפיע. ההויי והמסיבות חלק בלתי נפרד מאיתנו. הפקולטה שלנו לא מאוד גדולה וזה יתרון, האווירה ביתית ותומכת. (וזה חשוב, כי מבלים פה יותר מבבית).

 


היי, אני חן, בן 30, סטודנט שנה רביעית במסלול חומרים פיזיקה.

בחרתי במסלול חומרים-פיסיקה מפני שרציתי ללמוד מקצוע מדעי לעומק בשילוב של מקצוע הנדסי. הפקולטה שלנו אפשרה לי לעשות זאת לאור העובדה שהלימודים בפקולטה הם לימודים הנדסיים עם היבט מדעי מאוד דומיננטי, ובנוסף הלימודים בפקולטה המדעית מתבצעים במתכונת מלאה וללא ויתורים על קורסים לטובת התואר המשולב. מסלול חומרים-פיסיקה הוא מסלול עמוס, מאתגר ומאוד מעניין. לימודי הפיסיקה הם בעלי אופי מתמטי ואנליטי ולכן מספקים פרספקטיבה מאוד עמוקה וייחודית על החומר הנלמד בסמסטרים מתקדמים בקורסי חומרים.

מעבר לעניין הרב ולסוג הלימודים קיים פרמטר חשוב נוסף והוא היחס של הפקולטה לסטודנטים ולתחושה המלווה אותנו לאורך הלימודים בפקולטה. הפקולטה למדע והנדסה של חומרים מצטיינת בעיני בנושא זה. בפקולטה קיימת אווירה מאוד משפחתית וכשהסגל מכיר את הסטודנטים בשמם ומוכן לשתף פעולה בצורה יוצאת דופן, הלימודים הופכים לחוויה הרבה יותר טובה ויש תחושת ביטחון חזקה שתמיד נקבל סיוע ותמיכה כדי לסיים את התואר בהצלחה רבה. הדבר ניכר באופן מאוד ברור בתקופת הקורונה, במהלכה נדרשו המון התאמות ושינויים מצד הפקולטה וגם מהסטודנטים. הפקולטה הייתה מאוד קשובה לצרכים שלנו והניסיון לעזור ולשתף פעולה יחד הורגש מאוד.

מבחינה חברתית, הסטודנטים מכל המסלולים ואפילו בין המחזורים השונים מאוד מגובשים. העזרה בכל נושא, שקשור או שלא קשור ללימודים, מאוד נגישה וקיימות פלטפורמות רבות שמטרתן לסייע לסטודנטים לצלוח את התואר. כמו כן, לפקולטה ועד סטודנטים דומיננטי ופעיל שעובד באופן שוטף מול סגל הפקולטה לטובת הסטודנטים. הלימודים לתואר במסלול חומרים-פיסיקה דורשים השקעה גדולה מאוד, אבל העניין, האווירה בפקולטה והחברים לתואר גורמים לחוויה להיות מאוד חיובית ומתגמלת.

 


היי אני מור חגי,מסיימת שנה ד׳ – במסלול חומרים ביולוגיה.

הנדסת חומרים ביולוגיה – למה בחרתי בתואר הזה?!

נחזור טיפה אחורה בזמן, בתקופה של אחרי הצבא, ישבתי והתלבטתי במה אעשה את התואר הראשון שלי, אבל דבר אחד ידעתי – אני רוצה לעסוק בתחום הביומד! אז ישבתי וחקרתי ומכל האפשרויות המגוונות של תארים המשלבים את מדעי החיים, החלטתי לבחור בתואר בהנדסת חומרים וביולוגיה.

מהר מאוד התחלתי ללמוד את נושא החומרים ובמקביל את הביולוגיה אבל לא הצלחתי להבין את הקשר ביניהם…  אך עם הזמן החולף בתואר פתאום הדברים מתחברים – הבנת החומרים הייתה חלק בלתי נפרד מהבנת הביולוגיה! הקשר בין התחומים, גם אם הוא נראה בתחילה לא מובן מאליו, הוא מרתק, חשוב ופותח פתח לתחום הביומד.

מסתכלת אחורה ומבינה שהשילוב של הנדסת חומרים יחד עם ביולוגיה היה הדבר הנכון ללמוד!

 


>>אם כל זה נשמע כמו משהו שהייתם רוצים, מוזמנים להצטרף אלינו